کد خبر: 49773374
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 خرداد 1395
خانه » حواشی » پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری » سبزواری رابطه عاطفی اش را حفظ کرد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
محمدرضا زائری در گفتگو با ایبنا؛

به گزارش چی 24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری:

محمد‌رضا زائری در گفت‌وگو با ایبنا درباره مرحوم سبزواری اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در کتاب‌های مرحوم سبزواری، مقدمه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمانی که ریاست جمهوری را بر عهده داشتند بر کتاب مجموعه آثار او نوشت.

سردبیر نشریه «خیمه» گفت: این مقدمه از دو نظر قابل تامل است. نخست این که مجموعه شعر مرحوم سبزواری که در زمان حیات او منتشر شده، با مقدمه زیبا، اثرگذار و متفاوت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همراه شد؛ شخصی که در کنار مسئولیت اجتماعی و جایگاه سیاسی، شعر‌شناس و ادیب است.

وی ادامه داد: دیگر این‌که سبزواری همچنان رابطه‌اش را با رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رابطه‌ای عاطفی حفظ کرد و حتی در محافل شعری که در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شد، این رابطه عاطفی بسیار مشهود بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین زائری تاکید کرد: بسیاری از شاعران انقلابی مجموعه اشعار خود را منتشر می‌کنند اما این استثناء که مقام معظم رهبری بر کتاب سبزواری مقدمه نوشته‌اند، از ویژگی‌هایی است که نام و سروده‌های او را از دیگران متمایز می‌کند.

حسین ممتحنی، متخلص به حمید سبزواری، شاعر پیشکسوت حوزه انقلاب اسلامی در سن 91 سالگی درگذشت. وی سراینده بسیاری ار شعر‌های انقلابی چون «خمینی ای امام»، «بانگ خاوران»، «خجسته باد پیروزی» و سروده «همپای جلودار» وی با صدای حسام‌الدین سراج و دکلمه مرحوم فرج الله سلحشور اجرا شد.
 
تاکنون کتاب‌های «ی‍اد ی‍اران‌؛ م‍ن‍ظوم‍ه‌ای‌ در رث‍ای‌ س‍ردار ج‍ه‍ادگ‍ر ش‍ه‍ی‍د م‍ه‍ن‍دس‌ س‍ی‍د م‍ح‍م‍دت‍ق‍ی‌ رض‍وی‌»،«گ‍زی‍ده‌ ادب‍ی‍ات‌ م‍ع‍اص‍ر: م‍ج‍م‍وع‍ه‌ ش‍ع‍ر»، «ک‍اروان‌ س‍پ‍ی‍ده‌»، «س‍رودی‌ دی‍گ‍ر»،«سرود سپیده»، «سرود درد»، «دی‍وان‌ اش‍ع‍ار ح‍م‍ی‍د س‍ب‍زواری‌»، «تو عاشقانه سفر کن» و «به رنگ آمده دشمن اگر به جنگ نبرد» از سروده‌های وی منتشر شده‌اند.
 
مرحوم حمید سبزواری، سحرگاه شنبه 22 خرداد درگذشت. پیكر وی دوشنبه 24 خرداد از حوزه هنری به سمت تالار وحدت با همراهی خیل عظیمی از دوستدارانش برای خاکسپاری در سبزوار تشییع شد.

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین